TIPS & TRICKS
CREATIVE WINGS
Facebook engagement: 5 tehnici pentru ca o pagina sa aiba succes
engagement pe facebook engagement picture

La o simpla observare a comportamentului persoanelor cu care interactionam, constatam ca se intampla din ce in ce mai rar sa treaca o zi fara a accesa Facebook. Un studiu WordStream privind rata de engagement pe Facebook arata ca 65% dintre utilizatori acceseaza platforma de socializare zilnic. In tot acest „Facebook rush”, intrebarile pe care si le adreseaza pe buna dreptate multi oameni de marketing sunt: Cum pot sa am facebook engagement pe pagina companiei intr-o piata sufocata de reclame? Merita oare sa-mi promovez compania pe Facebook?

Cert este ca a devenit din ce in ce mai greu sa ne diferentiem de concurenta si sa ajungem la publicul interesat de ceea ce oferim. Cu peste 1 miliard de utilizatori in reteaua de socializare, agentiile de marketing trebuie sa fie din ce in ce mai creative pentru a starni Facebook engagement si a-si mari audientele.

Este dificil, dar nu imposibil!

Uite aici cateva idei de marketing care te vor ajuta sa cresti vizibilitatea paginii tale:

1. Segmenteaza-ti audienta si calculeaza valoarea pe click

Stiai ca poti targeta pe Facebook femei care vorbesc limba engleza si franceza, cu varsta intre 31-46 de ani, ce locuiesc pe o raza de 10 km fata de orasul Sighisoara si au copii mici?

Acest nivel sofisticat de targetare este unul dintre principalele motive pentru care trebuie sa fii entuziasmat ca poti folosi Facebook ca unealta de marketing. Fa un profil al clientilor tai tinta si imparte-i pe categorii/segmente cu nevoi si caracteristici comune. Pentru fiecare categorie de clienti construieste un mesaj personalizat care sa rezoneze cu provocarile si asteptarile persoanelor din acel segment. Astfel iti vei imbunatati atat rata de vizualizare a anunturilor cat si rata de conversie.

Atentie! Daca folosesti aceasta strategie trebuie adaptata produselor si serviciilor pe care le vinzi tinand cont de marja de profit pe fiecare unitate vanduta sau valoarea beneficiului pentru fiecare click primit. Calculeaza cat valoreaza in medie un click primit? Monitorizeaza permanent audienta si asigura-te ca segmentarea este potrivita, altfel s-ar putea sa nu fie nimeni care sa-ti vada reclamele.

2. Creeaza video-uri scurte care sa corespunda unui interes al publicului tinta

Ai inceput deja sa utilizezi video-uri pentru promovarea diverselor produse/servicii pe Facebook dar nu au dat rezultate? Pot fi doua motive:

  • Video-urile tale sunt prea lungi pentru a crea engagement pe Facebook
  • Nu starnesc indeajuns de mult interesul utilizatorilor

Utilizatorii Facebook folosesc reteaua de socializare pentru… ai ghicit! a socializa. Vor sa-si omoare timpul liber, sa-si urmareasca prietenii, sa citeasca articole sau sa vizualizeze poze cu pisici. Toate acestea si alte scopuri ale utilizarii Facebook reprezinta interesele publicului tau tinta pe reteaua de socializare Ai nevoie de ceva care sa le distraga atentia intr-un mod placut si neagresiv. Ce alta varianta mai buna decat un video de impact dar in acelasi timp care sa aduca plus valoare pe unul din interesele publicului tau tinta?

3. Foloseste contactul vizual in imagini pentru a avea Facebook engagement

Oamenii urmaresc ce fac ceilalti oameni. Daca esti intr-o camera cu mai multe persoane si toti se uita in sus, instinctiv te vei uita si tu. Asa este natura umana.

“Human beings have a natural tendency to follow the gaze of others, and we have been coached since birth to follow arrows directing us to where we should be looking/going”,afirma Gregory Ciotti intr-o analiza realizata pentru  Help Scout.

Foloseste-te de aceste lucruri pentru a directiona atentia vizitatorilor catre cea mai importanta parte a reclamei tale vizuale. Daca ai un call-to-action ai putea folosi o persoana care sa directioneze vizual atentia catre el. Astfel vei creste rata de engagement pe Facebook.

4. Targeteaza potentialii si actualii clienti pe care ii ai folosind adresa de mail

Stiai ca poti folosi o lista de email-uri si sa le arati doar lor reclamele? Cu ajutorul acestui tool poti folosi contactele pe care le-ai adunat din alte canale (newsletter, carti de vizita etc.) pentru a le arata reclamele tale si a avea Facebook engagement.

Pe langa audienta super targetata (Vezi pasul 1.) este recomandat sa folosesti contactele pe care le ai deja, dar intr-o maniera personalizata. De exemplu, sa spunem ca ai oferit gratuit utilizatorilor pe site-ul tau un ghid cu titlul “Cum sa slabesti in 5 zile.”.  Poti folosi aceasta audienta pentru a o targeta cu o reclama foarte specifica, ce face referire la ghidul pe care l-au descarcat deja si care ar fi urmatorul pas in comunicarea cu ei.

5. Umanizeaza-ti campaniile pentru a avea engagement pe Facebook

Facebook is all about the people! Scopul principal al retelei de socializare Facebook a fost sa intareasca relatiile interpersonale, nu ca tu sa-ti promovezi produsele/serviciile. Este un lucru destul de usor de uitat dar esential daca vrei sa ai engagement pe Facebook.

Problema este ca, folosind doar campanii directionate catre brand si catre compania pe care o promovezi, s-ar putea sa nu iti indeplineasti obiectivele. Trebuie sa arati publicului tau fata umana din spatele brandului si sa tii cont ca este esential sa postezi si continut non-comercial, care sa aduca un beneficiu celor ce dau click pe ad-urile tale. Tu trebuie sa fii primul care ofera ceva.

Nu este usor sa ai engagement pe Facebook, dar pagina companiei tale ar putea deveni unul din principalele canale de interactiune cu clientii si prospectii, o sursa de leaduri noi dar si un mod de vanzare.

Tu ce strategie de marketing ai ales pentru a avea Facebook engagement?