TIPS & TRICKS
CREATIVE WINGS
Cum revolutioneaza noul update pentru Dynamic Ads pe Facebook?

Facebook se pregateste sa introduca un mare update cu privire la reclamele de tip dinamic, update care se preconizeaza a fi pozitiv cel putin pentru brand-urile de e-commerce mici, daca nu chiar pentru toate. Incepand de astazi, unii oameni de marketing vor putea promova reclame de tip dinamic catre utilizatori care au cautat pe mai multe site-uri sau au interactionat cu continut de pe Facebook cautand un produs similar.

dynamic_product_adsCe reprezinta reclamele de tip dinamic?

Reclamele de tip dinamic au fost lansate acum cativa ani (pe vremea aceea numite Dynamic Product Ads). Aceste reclame permit advertiserilor sa promoveze produselele din cataloagele lor catre potentiali cumparatori, bazandu-se pe interactiunea cu site-ul sau aplicatia acestora.

Exista 3 solutii pentru a construi reclame de tip dinamic:

  1. Remarketing
    Remarketing-ul reprezinta posibilitatea de a crea o audienta din utilizatori care ti-au vizitat site-ul si a te promova catre ea. Poti face remarketing si fara reclame de tip dinamic, dar pana in prezent nu s-a gasit o solutie de a face invers.
  2. Catalog de produse
    Principalul beneficiu ar reclamelor de tip dinamic este ca sunt dinamice. In timp ce ai putea crea manual audiente si reclame bazate pe paginile pe care le viziteaza utilizatorii, reclamele de tip dinamic iti permit sa faci acest lucru intr-un mod automatizat. Acest lucru se datoreaza in principiu catalogului de produse.dynamic-ads-product-catalog
    Oamenii de marketing pot uploada un fisier static cu produse sau pot permite Facebook-ului sa se logeze pe site pentru a updata regulat catalogul. In acest mod, Faceook primeste date cu privire la ce produse vinzi si cum pot fi afisate intr-o reclama (titlu, descriere, imagini, stoc, pret etc.)
  3. Template-uri prestabiliteCum poti crea o singura reclama care sa afiseze produse diferite in functie de utilizatorul care le vede? Cu un template, bineinteles. Acestea permit oamenilor de marketing sa introduca variabile intr-o reclama in loc sa se limiteze la un produs anume.dynamic-ads-template

Problema reclamelor de tip dinamic

Reclamele de tip dinamic sunt o solutie foarte eficienta pentru a scuti timpul de lucru. Totusi, ele au oferit un real ajutor doar marilor companii de e-commerce cu un trafic considerabil.

Brand-urile mai mici au fost limitate de numarul de utilizatori. Ei pot investi in campanii de promovare prin reclame de tip dinamic doar catre utilizatorii care le-au vizitat site-ul, iar fara un trafic consistent audientele sunt foarte mici.

Acest lucru a avut un impact negativ asupra oamenilor de marketing, dar si asupra Facebook, limitand potentialul de incasare din reclame.

Ce propune noul update?

Incepand de astazi, Facebook va implementa un update la reclamele de tip dinamic ce va permite oamenilor de marketing sa targeteze “Broad Audiences” – audiente mult mai largi – adica mai mult decat doar cei care au vizitat site-ul sau aplicatia. Targetarea prin reclamele de tip dinamic va include si acei utilizatori care au interactionat cu content de pe Facebook sau au navigat pe mai multe site-uri cautand un produs similar cu cel promovat.

Un comunicat de la Facebook spune:

Acum, daca cineva navigheaza pe internet si cauta mobila prin intermediul mai multor platforme si site-uri, Facebook va  deduce ca acea persoana este interesata sa cumpere o canapea, si poate fi un bun candidat pentru a i se livra o reclama de tip dinamic pentru mobila.

Cuvintele cheie aici sunt “cauta prin intermediul mai multor platforme si site-uri”, nu doar site-ul sau aplicatia ta. Orice site sau platforma.

Cel mai de impact lucru aici sunt reclamele de tip dinamic – care au fost initial utilizate doar pentru remarketing – devin din ce in ce mai eficiente pentru a prezice intentia de cumparare prin faptul ca ofera oamenilor de marketing sa foloseasca mai multi indicatori de targetare, incluzand activitatea de pe Facebook – precum like-uri, click-uri pe reclame – dar si activitatea din afara Facebook – precum vizite pe site-uri.

Un utilizator poate vizualiza mai multe site-uri pentru a gasi un produs, sau poate interactiona cu continut de pe Facebook care ofera acestuia un indicator ca respectivul utilizator poate fi interesat de un anume produs.

Principalul scop este sa identifice cu o mai mare precizie intentia de cumparare. Pe langa remarketing, identificarea unei modalitati de targetate a utilizatorilor interesati de a cumpara un anume produs a fost o provocare continua.

Daca vrei sa fii printre primii care va testa acest nou tip de reclame si de targetare, suntem la un click distanta.