TIPS & TRICKS
CREATIVE WINGS
Business networking: Cum sa castigi clienti prin networking?

business networking

Vanator sau fermier?

Acest articol este despre cum sa-ti construiesti o retea valoroasa de conexiuni prin business networking. Experienta ne-a dovedit ca impactul oricarei campanii de marketing este multiplicat exponential de recomandarile transmise de la om la om, de plusul de credibilitate pe care il ofera referinta primita de la un cunoscut.

Insa, majoritatea persoanelor care participa la o intalnire de networking pleaca cu urmatorul gand in minte: hai sa vad cine participa, ca sa stiu cu cine stau de vorba in pauze astfel incat sa am sanse sa gasesc un client in urma intalnirii. Intreaba-te, insa, urmatorul lucru: daca toata lumea gandeste asa, cati oare din cei prezenti la o intalnire de business networking a venit sa cumpere ceva?

Facand o analogie cu diferentele dintre roadele muncii unui fermier si cele ale unui vanator, putem spune ca business networking-ul este, mai degraba, similar activitatitatilor unui fermier. Util ar fi sa mergi la o intalnire de networking cu urmatorul mindset: „Cum pot eu sa ajut oamenii prezenti aici, mai ales pe cei care mi-as dori sa se afle in reteaua mea de conexiuni?”. Fii tu primul care actioneaza si ofera un ajutor, apoi persoanele pe care le-ai ajutat vor dori din proprie initiativa sa colaboreze cu tine.

Networking inseamna cultivarea relatiilor urmarind mai intai sa oferi, fara asteptarea de a primi imediat ceva inapoi.

Puterea exemplului si business networking-ul

„Daca altii au facut ceva inseamna ca este un lucru bun si trebuie macar sa incerc si eu.” reprezinta un element care ne influenteaza deciziile si comportamentul fara sa fim constienti de asta. Alegem hotelurile care au mai multe aprecieri pozitive, preferam restaurantele mai aglomerate, alegem partenerii care au mai multe testimoniale.

Un business networking eficient te ajuta sa iti construiesti natural acea „aprobare sociala” de care ai nevoie pentru a avea un plus de credibilitate in fata clientilor. De cele mai multe ori poti face afaceri cu partenerii/clientii/furnizorii persoanelor din cercul tau de conexiuni. Atunci cand ei au incredere sa te recomande, profiti de adevarata putere a networkung-ului.

Parteneriate cu firme complementare

Cele mai fructuoase parteneriate sunt cele cu organizatii ce ofera servicii/produse complementare cu ale tale. Fa o analiza a publicului tau tinta si vezi in ce segmente poti sa-ti imparti clientii, apoi gandeste-te la ce servicii sau produse acceseaza fiecare categorie de clienti. Ar fi ideal sa inchei parteneriate cu firmele din domenii complementare, in acest fel vei putea sa oferi si sa primesti recomandari directe.

Merita investitia de timp in business networking?

Un factor esential pentru un business networking care sa genereze rezultate este investitia de timp. Este necesar sa-ti aloci timp sa mergi la intalniri cu oameni de afaceri sau profesionisti din domeniul tau de activitate si apoi sa stabilesti intalniri individuale cu persoanele cu care ai reusit sa relationezi.

Ecuatia esentiala a profitului pe care trebuie sa o urmaresti la intalnirile de networking este Vizibilitate + Credibilitate = Profit. Nu este indeajuns ca oamenii sa te vada prezent, trebuie sa le castigi increderea. Gandeste-te cum poti dovedi faptul ca esti serios si respecti anumite standarde de calitate. Cea mai simpla modalitate este sa le dai celor prezenti la intalnirea de networking ocazia sa incerce ceea ce oferi tu prin mostre sau servicii demo.

Tu cat timp investesti in activitati business networking care sa-ti sustina campaniile de marketing?