TIPS & TRICKS
CREATIVE WINGS
6 sfaturi pentru un site de prezentare cu impact

 

site de prezentare

Un studiu realizat in anul 2015 de eMarketer releva faptul ca 80% dintre persoanele intre 18-40 de ani cauta un brand online atunci cand au nevoie de un produs/serviciu sau doresc un plus de credibilitate inainte de a face o achizitie. Marea majoritate a persoanelor ce au participat la acest studiu mentioneaza ca principalii factori care le pot influenta pozitiv sau negativ parerea sunt designul site-ului, usurinta cu care gasesc informatiile dorite pe site, timpul de raspuns al consilierilor – lucruri valabile pentru afacerile ce au un site de prezentare.

Exista multe alternative atunci cand vrei sa-ti construiesti un website de prezentare: sa-l faci cu un prieten/freelancer si sa dai mai putini bani, dar sa nu fii atat de sigur ca rezultatul se va ridica la asteptarile tale, sa aloci un buget mai mare in detrimentul altor proiecte si sa-l realizezi cu o agentie specializata, sa-l faci pe o platforma WordPress, Joomla sau sa-l construiesti de la zero. Fara a intra prea mult in detalii tehnice, iata sase elemente de care trebuie sa tii cont indiferent de varianta pe care o alegi.

  1. Asigura-te ca vei putea sa-ti administrezi singur(a) site-ul

Este foarte important sa nu depinzi de firma care ti-a realizat site-ul pentru mici modificari, uploadarea pozelor de produs, articolelor sau crearea noilor pagini. Viitorul tau site trebuie sa aiba un panou de admistrare simplu de utilizat si flexibil, care sa iti permita sa modifici/adaugi foarte usor continut.

Daca ai nevoie doar de un site de prezentare poti utiliza o platforma open source precum WordPress, care are deja creat un sistem de management al continutului performant. Pentru a vedea cum functioneaza iti poti crea gratuit un cont pe https://wordpress.com/create/.

Daca alegi o firma care iti pune la dispozitie propriul sistem de administrare a continutului, asigura-te ca vei putea sa creezi noi pagini, sa adaugi sau sa stergi cu usurinta parti din continut.

  1. Solicita ca site-ul sa aiba o versiune pentru dispozitivele mobile

Rata de accesare a internetului de pe dispozitivele mobile este in continua crestere, iar generatia millennials (persoanele nascute in intervalul 1980-2000) ajunge la maturitate si incepe sa conteze din ce in ce mai mult ca pondere din totalul consumatorilor din piata. Marea majoritate folosesc smartphoneuri, astfel incat, daca vrei sa ai acces la acest segment de consumatori este necesar ca site-ul tau sa poata fi accesat de pe telefoane si tablete.

In plus Google tine cont in rankingul siteurilor de acest criteriu. Daca site-ul tau nu are o versiune de mobil, va avea o pozitie inferioara in cautarile Google fata de alte pagini similare care sunt optimizate pentru dispozitivele mobile. In concluzie, daca vrei sa ajungi pe prima pagina in Google este oblgatoriu ca website-ul sa fie gandit si pentru a fi afisat pe dispozitivele mobile.

  1. Musai un site de prezentare trebuie sa fie optimizat SEO

SEO (Search Engine Optimization) inseamna ca un website de prezentare trebuie sa corespunda criteriior urmarite de motoarele de cautare, astfel incat paginile websiteului tau sa aiba o pozitie buna in afisari dupa anumite cuvinte cheie.

Asigura-te ca firma care realizeaza websiteul iti va spune de ce va tine cont din punct de vedere SEO si sa iti dea posibilitatea ca in panoul de administrare sa introduci pentru fiecare pagina cuvintele cheie dorite, descrierile si titlurile paginilor. Astfel, dupa ce vei invata mai multe despre SEO, vei putea sa personalizezi fiecare pagina dupa cuvintele cheie pe care le targetezi.

  1. Instaleaza-ti un modul de newsletter

Este important sa fructifici cat mai mult vizitatorii care iti acceseaza siteul. Una din modalitatile prin care poti tine legatura cu publicul tau tina este newsletterul. Este necesar sa iti construiesti o baza de date pentru a face acest lucru, tocmai de aceea site-ul tau trebuie sa permita vizitatorilor sa se aboneze la newsletter.

Poti oferi sfaturi sau vouchere gratuite pentru a-i incuraja pe oameni sa isi lase datele personale. Este important sa iti segmentezi cat mai bine baza de abonati, astfel incat sa poti transmite newslettere targetate, care sa starneasca interesul si sa aiba o rata mare de deschidere.

  1. Creeaza continut si foloseste conceptul de „inbound marketing”

„Inbound marketing” este un concept care indeamna sa atragi cumparatorii catre tine, mai degraba decat sa impingi ofertele in piata „strigand” pe cat mai multe canale de comunicare. Cum poti face asta? In primul rand, oferind valoare vizitatorilor pe websiteul tau, publicand continut relevant, astfel incat lumea sa simta ca are ceva de castigat, nu doar ca vizualizeaza o reclama.

Pune-ti urmatoarea intrebare: „Ce pot sa le ofer vizitatorilor de pe site-ul meu, astfel incat acestia sa-mi fie recunoscatori si sa revina din proprie initiativa catre brandul meu?”

Vei ajunge in topul Google daca publici constant continut nou pe site-ul tau si daca vizitatorii petrec timp navigand prin acest continut, confirmand ca el este relevant si util.

  1. Gandeste strategic si promoveaza-ti site-ul de prezentare

Gandeste pe termen lung atunci cand iti faci un site de prezentare si incearca sa vizulizezi care sunt modurile prin care acest website te poate ajuta in urmatorii 3-5 ani sa atragi mai multi clienti si sa comunici cu publicul tau tinta.

Un site de prezentare trebuie sa fie o sursa de venit pentru afacerea ta, un mijloc care iti aduce vizibilitate si credibilitate, nu un cost. Astfel ca trebuie sa te gandesti si la o strategie de promovare a websiteului in mediul online. Poti avea in vedere urmatoarele metode: anunturi platite pe Google AdWords, Facebook Ads, postari pe retelele sociale, parteneriate cu site-uri complementare, concursuri, articole si continut video pe blog care sa fie urmarit de publicul tau tinta.